vrijdag 2 juni 2017

Boom met hard sealer

Hallo allemaal,

Vandaag weer een kaartje van mij op het blog. Dit keer wil ik jullie vertellen over het product "Hard sealer." Met dit product kun je ervoor zorgen dat je door stof kan stansen, hoe? dat leg ik iets verder in het blog uit, door middel van een kleine foto tutorial.


Voor de basis van de kaart heb ik Kraft papier gebruikt. Dit Kraft papier is lekker stevig en dus goed voor de basis van je kaart. Op de basis heb ik verschillende laagjes papier gemaakt en die heb ik met een distresser bewerkt. Dit geeft het ruwe randje aan je papier. Ook heb ik ribbel karton gebruikt. Met de basisset cirkel stansen heb ik uit Kraft en design papier een cirkel gestanst en op de kaart verwerkt. Als laatste heb ik de kaart versierd met stansjes uit de scr@plijn. De boom komt uit de 'one of a kind-autumn' set. De bladeren heb ik uit stof gestanst. Hieronder zie je de boom iets dichterbij.


Voor de foto tutorial die hieronder begint, heb ik andere stof en stans gebruikt.


Als eerste smeer je de stof in met hard sealer en een kwast.


Er mag een goede laag op. Zoals je hierboven ziet, zie je witte stukken. Dit is niet erg, als het droog is zie je er niks meer van. Als je het ingesmeerd heb laat je het drogen.


Als het droog is, merk je dat de stof harder is geworden. Het is nog wel een beetje flexibel. Je kunt de stof nu stansen en embossen. Ik heb het zelfs nog met inkt en een blendingtool bewerkt.


Dit is dan het eind resultaat. Schattig he?
En dat je het goed kan embossen zie je op de foto hieronder.


Bedankt voor het lezen. Hieronder kun je alle producten vinden die ik gebruikt heb.
Tot de volgende keer


6500/0219      6002/0914      6002/0636 One of a Kind Herfst set


  • 6500/0219 Hard sealer. Textiel verharder
  • 6002/0914 Scr@p stansen, Beautiful Love
  • 6011/0520 A4 Papierset Merry christmas 
  • 6002/0636 One of a kind-autumn
  • 8089/0211 A4 Ribbelkarton
  • 8089/0203 A4 Kraftpapier
  • 6200/0234 Papier distresser
  • 6002/6104 Snijstencilset cirkels





1 opmerking: